Asunto-osakeyhtiön muutosilmoitus

Jos asunto-osakeyhtiön toiminnassa tapahtuu muutoksia, tee välittömästi muutosilmoitus, jotta yhtiösi tiedot ovat ajan tasalla PRH:n kaupparekisterissä ja Verohallinnon arvonlisäverovelvollisten rekisterissä, ennakkoperintärekisterissä ja työnantajarekisterissä.

Tee sähköinen muutosilmoitus

Voit tehdä sähköisesti seuraavat muutokset:

  • osoite- ja yhteystiedot
  • toiminimi, rinnakkaistoiminimet
  • aputoiminimet ja niiden toimialat
  • tilikausi
  • kotipaikka
  • vastuuhenkilön muutokset: hallitus, tilintarkastajat, isännöitsijä, prokuristit, edustamiseen oikeutetut
  • vastuuhenkilön oman eron tai tehtävän päättyminen
  • kaupparekisteriin ilmoitettava toimiala
  • pääomatiedot: osakepääoma, osakkeet, optiot ja muut erityiset oikeudet, valtuutukset
  • yhtiöjärjestys
  • sulautuminen (absorptio- ja tytäryhtiösulautuminen)
  • päätoimiala Verohallintoon
  • muutokset Verohallinnon arvonlisäverovelvollisten rekisteriin, ennakkoperintärekisteriin ja työnantajarekisteriin.

Muutosilmoitusten käsittely kaupparekisterissä on maksullista, paitsi osoite- ja yhteystietojen muutosilmoitukset. Tutustu hintoihin prh.fi-sivuilla.

Jos teet muutosilmoituksen paperilomakkeella Y4 ja liitelomakkeella 13B, löydät lomakkeet ja täyttöohjeet tämän sivun lopusta. Täytä lomake liitteineen koneella, tulosta A4-koossa ja postita lomakkeessa mainittuun osoitteeseen.

Tutustu tarkemmin tilanteisiin, joissa on tehtävä muutosilmoitus:

Lataa paperilomake ja täyttöohje